Jačanje imuniteta za dobro zdravlje – saveti i prevencija

Podsećamo vas da možete preduzeti nekoliko koraka za jačanje imuniteta, kako bi smanjili šanse za  oboljevanje od respiratornih infekcija u slučaju izloženosti i da bi sačuvali dobro zdravlje.

Sledeći saveti opisuju šta možete da učiniti kako bi ste zaštitili sebe i porodicu.

Saznajte :

Smanjite svakodnevni stres

Hronični stres može negativno uticati na reakcije imunog sistema, čineći vas ranjivijim i podložnijim  da se razbolite. Identifikujte svoje lične strategije za smanjenje stresa i redovno ih praktikujte.

Obezbedite sebi dovoljno sna

Spavanje ima veliki uticaj na imunološku funkciju, pa je ključno da kvalitetno i dovoljno spavate. Praktikujte da svako veče odete u približno isto vreme na spavanje – isključite ekrane, osigurajte da je soba hladna, tiha i mračna i podsetite se da ćete sebi pomoći ako odete na spavanje na vreme.

Redovno vežbajte

Umerena, redovna fizička aktivnost pomaže da se poveća funkcija imunološkog sistema, podižući nivo belih krvnih zrnaca i antitela koja se bore protiv infekcije, povećava cirkulaciju i smanjuje hormone stresa. Prilagodite vežbe kućnim uslovima.

Uspostavite i sledite program vežbanja, kako ne samo da sprečite respiratorne infekcije, već i da poboljšate kognitivnu i fizičku otpornost.

Ishrana

Istraživanja pokazuju da jarko obojeno povrće i voće jačaju imunitet bolje od većine suplemenata. Jedite puno voća i povrća – ciljajte na bar 5 porcija dnevno. Uključite fermentisano povrće ( kiseli kupus, turšija i dr. ) ili drugu hranu koja sadrži probiotike korisne za naš digestivni trakt.

Prirodna sredstva za jačanje imuniteta i ublažavanje tegoba u slučaju infekcije

Većina lekova (bez recepta) leči samo simptome virusnih infekcija dok zapravo ne pomaže imunološkom sistemu u borbi protiv infekcije.

Sledeće prirodne preparate i savete možete da iskoristite za jačanje imunološkog sistema i ublažavanje tegoba u situacijama ako je do infekcije došlo. 

Pomozite sebi kroz hidrataciju i odmor

Kada se borite sa infekcijama gornjih disajnih puteva, glavni prioriteti su obilna hidratacija i odmor. Pijte puno tečnosti; domaće čorbe od povrća ili konzome (bistra supa) od kostiju takođe su izuzetno korisni.

Razni biljni čajevi / topli napici

Biljni čajevi i topli napici mogu pomoći kod hidratacije i smanjenja simptoma. Dobar izbor uključuje papriku, đumbir, eukaliptus, kamilicu i toplu vodu sa limunom, medom i cimetom.

Kod upala grla

Grgotanje slanom vodom je odlično za omekšivanje sluzi i pomaže u odbacivanju bakterijskih infekcija grla. Topli čajevi i pastile koji sadrže  brest su odlično sredstvo za ublažavanje manjih bolova i upale sluzokože i iritiranog grla.

Dve kašike meda u vrućoj vodi takođe mogu pomoći u umirivanju i smanjenju upale i bola u grlu.

Čajevi od kamilice i peperminta (nane) takođe su korisni za ublažavanje nadraženog grla, kao i čajevi napravljeni od belog sleza i sladića, koji mogu delovati umirujuće na bol.

Kod respiratorne obstrukcije i upale sinusa

Za respiratornu obstrukciju koristite ovlaživač vazduha,  inhalatore ili provodite vreme u parnim kupkama ili pod parom tuša.

Ovlaživači vazduha i inhalatori se takođe mogu koristiti sa dekongestantima ili esencijalnim uljima kao što su eukaliptus, mentol, paprena metvica ili tamjan.

Ksilitol sprej za nos je veoma koristan, kao i redovno ispiranje nosa. Puferovan fiziološki rastvor se lako  pravi ili se može kupiti u pakovanjima.  Eliminiše bilo kakvu iritaciju na delikatnoj, nadraženoj sluznici.

Dijetetski dodaci (suplementi) ishrani i hrana koja podržavaju jačanje imuniteta

Postoji nekoliko hranljivih sastojaka, biljnog porekla i dodataka ishrani koji mogu pojačati imunološku funkciju i pružiti ublažavanje simptoma tokom bolesti, a mogu ujedno skratiti trajanje bolesti.

Suplementi i prirodni preparati u službi jačanja imuniteta

Za sprečavanje i lečenje virusnih inekcija razmislite o sledećim suplementima i prirodnim preparatima:

Vitamin C

Vitamin C može pomoći u sprečavanju infekcija, uključujući one izazvane bakterijama i virusima. Pokazalo se da redovno uzimanje vitamina C skraćuje trajanje prehlade, a veće doze vitamina C tokom bolesti mogu takođe delovati antihistaminski i protivupalno.

Vitamin D

Vitamin D, poznat kao „vitamin sunčevog zračenja“, jedan je od najvažnijih i najmoćnijih hranljivih materija za podršku imunološkom sistemu. Brojne studije su pokazale da pomaže smanjenju rizika od prehlade i gripa.

Nažalost, visok procenat stanovništva je deficitaran, pa svakodnevna suplementacija (u idealnom slučaju u obliku vitamina D3) nudi najbolju zaštitu.

Vitamin A

Za kratkotrajnu upotrebu, posebno za one sa umerenim nedostatkom vitamina A, suplementacija može biti od velike pomoći u podršci telesnoj sposobnosti da se bori protiv infekcija, posebno u pogledu respiratornih infekcija.

Cink

Cink ima značajnu ulogu u jačanju imuniteta. Cink, često dostupan u obliku pastila, može pomoći da se smanji učestalost infekcija, kao i trajanje i jačina prehlade ako se uzimaju u roku od 24 sata od početka infekcije.

Selen

Selen, ključni hranjivi sastojak za imunološku funkciju, je takođe antioksidans koji pomaže da se pojača odbrana tela protiv bakterija, virusa i ćelija raka. To može naročito pomoći u zaštiti od određenih sojeva virusa gripa.

Selen se lako dobija iz hrane, a najbogatiji izvor su brazilski orasi.

Med

Med, ublažava manje bolove i upale sluzokože, ima antioksidativna svojstva i ima antimikrobne efekte. Korisno je za kašalj i gušobolju, a može se dodati u topao čaj.

Ekstrakt / sirup borovnice

Ekstrakt / sirup borovnice može biti korisntan u smanjenju trajanja prehlade. Što se tiče gripa, pokazalo se da pomaže u sprečavanju infekcije virusima gripa, kao i da pokazuje snažna antivirusna svojstva koja mogu pomoći u smanjenju trajanja gripa i simptoma.

Oprez u upotrebi borovnice kod nekih osoba sa autoimunim bolestima, zbog načina na koji podstiče imuni sistem.

Beli luk

Beli luk sadrži mnoštvo jedinjenja koja mogu uticati na imunitet. Neke studije su pokazale da i sveži beli luk, kao i  ekstrakt belog luka i neki drugi dodaci belog luka mogu smanjiti ozbiljnost virusne respiratorne infekcije kao i da deluju u prevenciji infekcije virusima koji mogu izazvati prehladu.

Probiotici

Probiotici sadrže „dobre bakterije“ koje ne samo da podržavaju zdravlje creva, već i utiču na funkcionisanje i regulaciju imunog sistema. Studije su pokazale da upotreba probiotika može smanjiti broj respiratornih infekcija, posebno kod dece.

Napomena: Navedeni Saveti o prevenciji i jačanju imuniteta tokom epidemije novim Korona virusom su namenjeni samo za identifikaciju modaliteta koji mogu pojačati vaš imuni sistem.

Ne preporučuje se nijedan tretman, niti se bilo koji od ovih modaliteta pokazao efikasnim baš protiv korona virusa.

Ponašanje u službi  prevencije širenja infekcija i očuvanja imuniteta

Strategije prevencije usklađene sa preporukama Centara za kontrolu i prevenciju oboljenja.

Pranje ruku

Najčešći i najednostavniji način da se spreče respiratorne infekcije poput gripa i korona virusa, je učestalo i temeljito pranje ruku sapunom i vodom. Ruke perite u trajanju od najmanje 20 sekundi.

Dezinfekcija ruku

Pranje ruku sapunom i vodom je najbolji način za smanjenje klica virusa sa površina šaka, ali ako vam nije dostupna ova opcija, sredstva za dezinfekciju ruku na bazi alkohol, koja sadrže najmanje 60% alkohola, su dobar izbor i mogu pomoći u smanjenju širenja infekcije.

Napomena: izbegavajte proizvode koji sadrže triklozan, poznatu hemijsku supstancu koja ometa hormone.

Pokrivanje usta i nosa

Pokrivanje usta i nosaKad kašaljete ili kijate pokrijete usta i nos papirnom maramicom. Ako vam ruke nisu slobodne ili nemate papirnu maramicu, kašljite ili kijajte u prevoj lakta ruke, nikako na gole šake ruku. Upotrebljenu papirnu maramicu odmah bacite.

Bez dodirivanja lica

Izbegavajte da dirate oči, nos i usta prljavim rukama, što može pomoći virusu da dospe u vaše telo. Budući da prosečan pojedinac dodiruje lice u proseku 15 puta na sat, budite oprezni!

Održavanje dodirnih površina čistim

Očistite i dezinficirajte površine koje se često dodiruju, posebno kada je neko bolestan. Površine koje treba uzeti u obzir uključuju kvake, telefone, tastature za računare, daljinske upravljače i druge površine koje se često dodiruju u sobama kao što su kupatilo i kuhinja.

Za tu namenu koristite uobičajna sredstva za dezinfekcuju alkoholni rastvor ili druga sredstva za dezinfekciju površina.

SAZNAJ VISE:

ishrana kod dece u cilju prevencije gojaznosti

Ishrana kod dece u cilju prevencije gojaznosti.

Reference:

www.ifm.org/news-insights/boosting-immunity-functional-medicine-tips-prevention-immunity-boosting-covid-19-coronavirus-outbreak/

https://www.cdc.gov/

Datum objave 20.3.2020

Ukoliko vam se sviđa članak, podelite ga sa prijateljima.

beolab-white-180

Ako se vratimo u istoriju i pogledamo unazad, sve značajne kompanije u svetu su krenule sitnim koracima, kombinujući viziju, upornost, strpljenje, šanse i inovacije.

Istorija razvoja Beo-lab laboratorija u tom smislu, nije izuzetak.

Vraćamo se unazad samo da bi videli koliko nas je fokus na srce Beo-Laba odveo napred.
Srce naše kompanije su pacijenti i njihove potrebe iz oblasti laboratorijske dijagnostike.

Beo-lab laboratorije, Medicover/Synevo , pripadajući logotip i sve povezane Beo-lab marke su registrovani zaštitni znakovi kompanije Beo-lab laboratorije. Sve oznake trećih strana - ® i ™ - vlasništvo su njihovih vlasnika. © 2000-2019 Beo-lab laboratorije. Sva prava zadržana