Prevencija bolesti zuba od najranijeg uzrasta

Kada kažemo oralno zdravlje, mislimo na prevenciju bolesti usta i zuba. Akcenat bi trebalo  stavitio kako na redovno pranje zuba, tako i na istovremeno čišćenje jezika i grla, ali i zdravu ishranu.

Zbog zdravlja  naših najmlađih najveći izazov je da im usadimo zdrave navike u ishrani, naviku redovnog pranja zuba, kao i redovnih poseta zubaru. Ovo posebno dobija na značaju kada mlečne zube naših mališana zamene stalni.

Saveti kako da kod dece stvorite naviku i želju za redovnim pranjem zuba.

  1. Prepustite im izbor četkice i paste. Dozvolite deci da od ponuđenog, sama izaberu svoju četkicu i pastu.  Donošenjem samostalnih odluka u odabiru, verovatno će sa više zadovoljstva pristupiti činu pranja zuba;
  2. Budite im primer. Perite zube zajedno sa svojom decom. Ukoliko nemate vremena ujutru, neka to bude vaš zajednički ritual pred spavanje.
  3. Neka sami peru svoje zube. Pružite i njima šansu da sami peru zube, pogotovo dok se još uče toj veštini. Koliko god to bilo nevešto i nepravilno. Vi im na kraju pomozite da zubi budu ipak detaljno oprani.
  4. Pronađite vreme za pranje zuba u večernjim satima. Često su deca, pred odlazak na spavanje, razdražljiva i nisu rada da peru zube. Ukoliko je i sa vašim detetom ovo slučaj, odredite vreme posle večere za večernju higijenu zuba.
  5. Naučite ih da grgoću. Grgotanje vode kao i mućkanje je jako bitno za detaljno pranje i ispiranje usne šupljine i grla.  Deci to može biti  jako zabavno! Imajte strpljenja. Trebaće vremena za ovu veštinu, biće tu i pokvašenih majčica i pidžamica, ali će naučiti..
  6. Ko ima najduži jezik?! Deca vole da se plaze, dok je  odraslima  to neprimereno. U kupatilu, dok  peru zube, plaženje je dopušteno, a ujedno i praktično da se isčetka jezik i sklone bakterije.
  7.  Za to vam mogu poslužiti i četkice koje imaju reljefastu glavu upravo predviđenu za čišćenje jezika.
  8. Vodite decu kod zubara i kada su zubi zdravi .  Lakše će se navići na zubarsku ordinaciju, njene mirise , zubarku/zubara… kada problem ne postoji. Kada se i  pojavi problem, lakše će prihvatiti i sarađivati u njegovom otklanjanju.

Zdrave navike u ishrani za zdravlje kako zuba, tako i celokupnog organizma

Najbolji način za borbu protiv karijesa i ostalih bolesti usta i zuba, pored  održavanja redovne higijene usta  (dva puta dnevno) je i pravilno izbalansirana ishrana.

 Ishrana koja je redovna i koja je uz to bogata, između ostalog, svežim namirnicama:  voćem i povrćem i mlečnim proizvodima, obezbediće zdravlje ne samo vašim zubima i zubima vaše dece, već i celokupnom organizmu.

Zdrava ishrana obezbediće organizmu dovoljno vitamina i minerala i drugih hranljivih materija, a samim tim i pravilan rast i razvoj mišića,kostiju, zuba, kose, noktiju…

Slatkiši, grickalice i drugi industrijski konditorski proizvodi, kao i  gazirana pica, bogata šećerom ( prostim ugljenim hidratima), zadovoljiće, najčešće, samo  energetske potrebe organizma.

Ishrana bogata svežim namirnicama sa ograničenim unosom slatkiša i slatkih napitaka od neprocenjivog je značaja za pravilan rast, razvoj i zdravlje  usta i zuba vaše dece, ali i zdravlja celog tela.

Usvajanje zdravih životnih navika je značajno od najranijeg uzrasta!

Datum objave 28.3.2019

Ukoliko vam se sviđa članak, podelite ga sa prijateljima.

beolab-white-180

Ako se vratimo u istoriju i pogledamo unazad, sve značajne kompanije u svetu su krenule sitnim koracima, kombinujući viziju, upornost, strpljenje, šanse i inovacije.

Istorija razvoja Beo-Lab laboratorija u tom smislu, nije izuzetak.

Vraćamo se unazad samo da bi videli koliko nas je fokus na srce Beo-Laba odveo napred.
Srce naše kompanije su pacijenti i njihove potrebe iz oblasti laboratorijske dijagnostike.

Beo-lab, Synevo, the associated logo and all associated Beo-lab marks are the registered trademarks of Beo-lab Laboratorije. All third party marks — ® and ™ — are the property of their respective owners. © 2000-2018 Beo-lab Laboratorije. All rights reserved.